Over mij 

Hoe kom je als jochie van 16 in de logistiek terecht? En wat maakt dat deze sector mij zo dierbaar is geworden, dat het me zowel ergert als inspireert?  

Geboren en getogen op de Veluwe (Barneveld) heb ik altijd een sterke band gehouden met mijn afkomst. Als 4e zoon in een gezin van 5 heb ik al op jonge leeftijd geleerd mij aan te passen en op te komen voor mezelf. 

Vanaf mijn 13e ben ik al bijbaantjes gaan doen omdat geld nooit in overvloed aanwezig was. Eerst kranten bezorgen en vakkenvullen en op mijn 16e kwam ik in de logistiek terecht bij Continental en SAF Benelux op de Harselaar. Efficiënt en slim werken, zelf met oplossingen komen en anderen daarvan overtuigen, heb ik daar voor het eerst in praktijk gebracht en de rest van mijn werkende leven verder ontplooid. Ook tijdens mijn HBO studie in Utrecht, waar ik op mijn 19e op kamers ging, heb ik tijdens de vakanties invalwerk gedaan op bedrijfsbureau en binnendienst bij PON.

Na mijn studie ben ik in de transportsector bij Van der Wal transport begonnen als Key accountmanager voor oa Rockwool en Rockpanel. Na 4 leerzame jaren, was ik toe aan een andere uitdaging en ben ik bij Dexion storage solutions als vertegenwoordiger voor Oost-Nederland aan de slag gegaan. Een rayon wat al jaren niet echt meer bediend werd en na veel zaaien, werden de orders en omzet 6 achtereenvolgende jaren verdubbeld. Toch knaagde er iets. Ik vond mijn rol te ‘plat’ en wilde graag meer impact maken op duurzaamheid en innovatie voor de logistiek.

Via mijn netwerk werd ik getipt op een functie voor ‘Sectorspecialist Logistiek’ bij OostNL. In die semi-overheidsfunctie heb ik ruim 4 jaar alles wat met logistiek en innovatie/duurzaamheid te maken heeft kunnen begeleiden, in- en naar de regio. Zo heb ik o.a. CoolBlue, Picnic, DHL, Napoleon, Toyota, Nestlé en vele andere mooie bedrijven mogen ondersteunen en begeleiden. Ook heb ik namens de BV Nederland (Investinholland.com) bedrijven als Amazon, Bestseller, Zalando, Jysk en WDP mogen rondleiden en enthousiasmeren voor (Oost-)Nederland. Echter de ruimte schaarste, mede door de stikstofproblematiek, leidde tot steeds vaker ‘nee’ verkopen. Daardoor veranderde mijn rol enigszins. Want met mijn ervaring en visie kon ik de Provincies Gelderland en Overijssel, verschillende logistieke hotspots en de rijksoverheid steeds vaker adviseren op het vlak van logistiek -vastgoed en -bedrijventerreinen. Ook heb ik namens het NFIA en de regionale ontwikkelingsmaatschappijen, deelgenomen aan de landelijke stuurgroep ‘grip op grootschalige (logistieke) ruimtevraag.’ 

Al deze ervaringen hoop ik nu in mijn eigen bedrijf tot een nog beter recht te laten komen en daarmee de logistieke (vastgoed) sector op een duurzame en maatschappelijk wenselijk manier door te ontwikkelen.